Your Ad Here





Saturday, July 15, 2006
Aura Seri - Revolusi Kecantikan

Aura Seri

Rahsia Kesempurnaan.....

Jenama Pilihan...Terus Mengungguli Pasaran Antarabangsa

Revolosi Kecantikan

Melalui Teknik Pencerahan Aura Menggunakan

"Energy Aromatherapy Science"

'Cantik tiada makna tanpa seri'

Aura Seri menyempurnakan penampilan mu dan menyerlahkan personaliti diri mu yang sebenar

Aura Seri Products -
New Enhance Aura Seri - S$43.00
Aura Seri Nur - S$38.00
Aura Genius - S$56.00
Aura Seri Sinus - S$38.00
Aura Seri Sinar (utk Rambut) - S$35.00
Aura Seri Sensual - S$38.00

CARA UNTUK MENDAPATKAN PRODUK :

Sila hubongi : Positive Touch Alternative Therapy

Sarah Aisha @ Mobile: (65) 9856 5429

Email : aishabhassan@gmail.com

Facebook : https://www.facebook.com/sarah.aisha.98


Terms & Conditions :

Self Collection at Chai Chee Road Blk 11.

Delivery by Singapore Registered post : $4.00 

Delivery by hand to your home/office  : $6.00

Advance payment by bank in to POSB Saving account.

 

Delivery will be next day after receipt of payment. 

Delivery by Reg. Post will be on Tuesday and Wednesday only.


By Hand Delivery will advise upon purchase.

 

Aura Seri telah dianugerahkan pengiktrafan antarabangsa oleh International Institute of Health Science sebagai satu produk yang sangat berkesan dan diperakui oleh pengamal-pengamal kesihatan. Aura Seri adalah produk yang boleh digunakan dalam pelbagai keadaan termasuk dalam keadaan kecemasan. Kita sebagai masyarakat Melayu mempercayai bahawa mandi bunga adalah amalan untuk mendatangkan seri wajah dan membuang malang. Berkurun-kurun dahulu masyarakat kita telah mengamalkan budaya mandi bunga. Sebagai alternatifnya, Aura Seri adalah penganti kepada amalan ini dan ianya sesuai digunakan pada masa kini.

Aura Seri dapat memberikan kekuatan diri daripada unsur-unsur halus dan negatif. Tidak dinafikan bahawa masyarakat kita percaya kepada sihir, dengan penggunaan Aura Seri ianya dapat menguatkan diri pemakai dari unsur-unsur seperti ini. Aura Seri juga dapat digunakan untuk merawat luka-luka kecil yang berlaku dan dapat menghentikan pendarahan kecil dan dapat mengelakkan parut.

Aura Seri ialah adunan minyak aroma pati bunga-bungaan terpilih yang di pertenagakan dengan Tenaga Alam semesta, tenaga kristal, tenaga garam kristal dan tenaga bunga emas. Ia mampu membangkitkan aura anda dalam tempoh paling singkat dan mudah.

Hanya setitis untuk alami untuk mandian kerohanian yang menakjubkan adalah menyamai kekuatan mandi bunga yang mampu membersihkan aura anda yang kotor, busuk, bocor
, panas, kusam serta tidak bermaya yang menyebabkan wajah anda suram, pucat, tiada seri, kurang keyakinan diri, malang asyik menimpa diri, murung, stress serta kurang diminati.

Keajaiban Aura Seri bertindak merangsang, membersihkan serta menjernihkan aura yang bermasalah lalu menaikan seri di wajah anda. Selain itu ia juga meningkatkan proses awet muda, membangkitkan karisma, tampil lebih berkeyakinan, bertuah diri, mudah didampingi, lebih disayangi, penampilan, tenang, sabar dan ceria sepanjang hari. 


Kebaikan Aura Seri : 

1.      Mengembalikan seri pada wajah dan menjadikan anda lebih ceria

2.      Menjadikan fikiran dan perasaan anda lebih tenang

3.      Menjadikan anda dapat menghadapi sesuatu situasi kecemasan dengan tenang dan dapat menerimanya sebagai takdir

4.      Memelihara kesabaran dan kerohanian diri dalaman

5.      Tampil lebih berkeyakinan dan berkarisma tinggi

6.      Mengimbangi berat badan dengan mengawal hormon DNA

7.      Membersihkan kulit muka anda dari minyak yang berlebihan

8.      Mengharmonikan kehidupan kekeluargaan anda

9.      Menstabilkan emosi, spiritual, mental dan fizikal

10.    Meredakan stress dan kemurungan

11.    Perlindungan psikik dan gangguan unsur-unsur asing

12.    Menguatkan daya penarik anda, mengharumkan aura tubuh anda

13.    Membantu tidur nyenyak ke tahap delta

14.    Mempertingkatkan proses awet muda

15.    Mengekalkan susuk badan & kerampingan,melancarkan peredaran darah & memecahkan lemak

Aura is an illumination that can be seen in the light or in the dark. It radiates from the body, about two inches off the skin.It is transparent and tends at times to fluctuate from side to side or to enlarge itself.

Kandungan Aura Seri & Fungsinya...

Rose - Putih bersifat kesempurnaan, ketenangan, kasih sayang, menstabilkan hormon dalam tubuh membuang tenaga yang tersumbat dalam tubuh & sangat2 kerohanian dalam alam ghaib

Lavender (Purple) mampu merangsang sistem saraf, menjadi antiseptik yg baik & mampu menstabilkan minda.

Lemon (Kuning) - kaya dengan vitamin C & baik untuk kulit muka, mampu menukar pH dalam tubuh dari "acidic" ke "alkaline" serta merangsang sel sel darah merah untuk sistem pertahanan tubuh dan sangat menyegarkan

Orange (Oren) mampu merawat tisu dalam badan serta awet muda, dpt merangsang "mood" & kreativiti merangsang nafsu seksual dan baik untuk jantung, kulit & buah pinggang serta baik untuk resdung.

Eucalyptus (minyak kayu putih) (Biru) adalah penyembuh resdung dan mampu membunuh lebih dari 70 jenis kuman serta memberi ketenangan ketahap "Alpha". Sgt baik untuk paru-paru dan menurunkan kadar gula dalam darah, baik untuk kencing manis dan menghindar gigitan serangga.

Peppermint (merah) dapat segarkan minda dan meningkatkan daya tumpuan, baik untuk cegah kekejangan serta baik untuk perjalanan darah dn mampu mencairkan cecair-cecair dalam hempedu, baik untuk sistem lymphatic dan baik untuk mencegah cancer.

Tenaga Bunga Mas (Emas) - mampu membersihkan ion � ion negatif dan positif

Garam Kristal mampu mengawal kelenjar thyroid, membuang toksin & racun dalam usus serta melancarkan perjalanan darah, mempunyai calcium yang tinggi baik untuk tulang dan membuang unsur-unsur gangguan luar.

Cara Penggunaan :

Aura seri bole di gunakan untok berbagai keperluan ikut kreaviti anda kecuali makan dan minum.

Untuk Mandian Aura

Bilasan terakhir:

Sebelum mandi sediakan air dalam baldi atau basin (lebih banyak air lebih baik) titiskan 3, 5  atau 7 titik aura seri ke dalam air dan kacau arah lawan jam (anti-clockwise) sambil selawat 7 kali dan biarkan.  Mandi la saperti biasa.  Jika hendak solat ambil la wudhu' dahulu.  Cedok air yang telah di campur aura seri tadi dan jirus dari kepala dengan niat yang positive.  Tiap cedok bole la sama niat atau niat berbeza beza.  Jangan lap air dari badan biar kering sendiri.

Rendam dalam bath tub:

Titiskan 7 titik Aura Seri kedalam bath tub yang berisi air yang suam2.  Bole juga campur dengan bunga2 yang berwarna warni untok mengambil aura bunga.  Kacau arah lawan jam sambil selawat 7 kali. Rendam la dengan niat yang positive selama 20 minit.

Untuk Penyeri Aura Wajah

Disyorkan pemakaian dua kali sehari iaitu disebelah pagi dan sebelum tidur. Basahkan muka, telinga dan rambut dahulu dengan air samada air sejuk, air zam zam atau air kelapa muda untuk kesan yang lebih baik. Titiskan aura seri ditapak tangan, gosok lawan jam sambil selawat 3 kali.  Niat yang positive. (awet muda di senangi orang dan sebagai nya)  Kedua tapak tangan anda bawa ke muka hidu bauan
 dan sapukan rata dari dagu ke keseluruh bahagian muka dan kepala anda. 

Keharmonian Rumah Tangga

Titiskan 7 titik Aura Seri pada air Yasin dan campur dengan garam kristal, di isi dalam sprayer dan sembuh la ke seluroh rumah dengan niat yang possitive.

Buat la mandian dan penyeri wajah supaya supaya keluarga sayang dan hubongan keluarga bertambah mesra.  Niat terpulang la pada keperluan individu.

Kesihatan wanita:

Masaalah keputihan : Sapu 1 titik aura seri pada bahagian sulit anda.

Untok kuatkan muscle di alat sulit : sapukan 1 titik aura seri tiap2 hari.

Untok hubongan kelamin : Sapukan 1 titik di bahagian sulit anda sebelum

hubongan kelamin.

Demam: Titiskan aura seri pada air bercampur ketulan ais, tuam pada

dahi atau lap seluroh badan.

Chicken pox: Sapukan aura seri pada chicken pox supaya tak gatal dan cepat kering

Gout : Anda boleh mencuba kaedah ini : Ambil  baldi/besin letak air dan ketulan ais ( agak2 lah) titiskan aura seri 3-7 titik dan kalau ada garam kristal letak 1 penutup dan rendam la kaki anda selama mana anda tahan.  Insya Allah kaki anda akan terasa lebih ringgan.

Jika dikhuatiri ada gangguan makhluk halus : Buat la mandian saperti di terangkan di atas dan niatkanlah ...Mohon pada Allah : "Ya Allah Ya Tuhanku aku tidak redha makhluk halus berada di dalam tubuhku, sekiranya ada Ya Allah engkau musnahkanlah, hancurkanlah, jauhkan dan pergikanlah ganguan itu beserta dengan air yang mengalir ini...( Bayangkan sepenuh hati & minda)....InsyaAllah moga-moga usaha kita membantu berhasil...Munajat pada Allah...tingkatkan amalan...semoga gangguan spesis ini mampu kita hindari.

Juga bole untok mendapatkan zuriat, lemah tenaga batin, dan macam2 lagi. 

Bole juga di sapu pada tempat yang sakit di charka point sambil gosok lawan jam dan bayangkan warna charka pada tempat tersebut.  Akan di ajar cara2 nya bila beli produk.

Aura Genius:

Anak2 cermelang

Titiskan 3 titik Aura Genius di tapak tangan gosok lawan jam sambil selawat 3 kali, niat supaya anak dengar cakap, sayang anda, rajin belajar (dan apa yang anda mahu) suroh anak itu hidu bau Aura Genius di tangan anda. sapu dari dahi (antara kedua kening) ke kepala kelinga dan tengkok (urut2 di bahagian tengkok itu).  Buat 2 kali sehari.  Beritahu la pada anak itu minyak ini untok dia jadi pandai dan mudah belajar. 

Cara yang sama juga untok orang dewasa.

Breast Firming:

Apply Aura Genius twice a day and massage upwards. (for massage technic, call me)

Semua pertanyaan tentang cara kegunaan, kelebihan mengunakan Aura Seri & Aura Genius di alu2 kan. 

Senarai harga:

Singapura :                                         
Aura Seri S$43.00                              
Aura Genius S$56.00                          
Aura Seri Nur S$38.00

 

 

CARA UNTUK MENDAPATKAN PRODUK :

Sila hubongi : Positive Touch Alternative Therapy

Aisha Bee Hassan @ Mobile: (65) 9856 5429

 aishabhassan@gmail.com


 Terms & Conditions :

Self Collection di Chai Chee Road

Penghantaran Ke rumah /ofis S$6.00 

Penghantaran melalui pos:

S'pore by Registered post - Postage $4.00

Penghantaran hanya selepas pembayaran di terima.

 

Other Links:

http://massagetherapy0404.blogdrive.com

   

 



Aura Genius

Ramai orang keliru dan sering menganggap AuraGenius adalah khusus untuk kanak-kanak. Sebenarnya formula AuraGenius adalah untuk kegunaan semua golongan iaitu kanak-kana dan juga orang dewasa. Ianya adalah untuk mencerdaskan minda dan membentuk perkembangan diri yang positif. AuraGenius mempunyai frekuensi tenaga yang sesuai untuk otak dan ianya akan melambatkan proses penuaan. Sekiranya anda mengambil AuraGenius setiap hari, maka ia akan menstabilkan otak anda kepada tahap yang tinggi.

Aura Genius yang dipertengahkan lagi dengan butiran tenaga kristal Amethyst dan tenaga garam kristal di dalam setiap botol mampu menggerakkan atom di bahagian otak supaya daya kuasa minda anak anda terangsang lalu mencetuskan ilham. Menggunakan otak kiri dan kanan, pengaliran tenaga minda yang lancar serta membuka aliran tenaga chakra yang tersumbat di bahagian crown chakra ( kepala ) yang menyebabkan anak-anak anda lemah, tidak bersemangat, lembab, malas berfikir, negatif, degil, tidak berdaya saing serta tidak berkeyakinan.

Aura Genius adalah satu-satunya formula istemewa yang mampu membangunkan SQ (Spititual Inteligence) iaitu kecerdasan kerohanian anak anda yang tinggi disamping membina membina personali yang unggul. 

Kebaikan Aura Genius :

  • Menggembalikan semangat ingin belajar

  • Membukakan minda dan menjernihkan fikiran

  • Membukakan ilham dan kreativiti

  • Mengguatkan daya ingatan

  • Mencerdaskan daya pemikiran sihat

  • Keupayaan berfikir yang tinggi

  • Menguatkan daya tumpuan

  • Mempunyai minda yang positif dah cemerlang

  • Meningkatkan daya imaginasi dan dan visualisasi

  • Mempunyai daya saing dan jati diri yang tinggi

  • Mempunyai tahap keyakinan dan kepercayaan yang tinggi

  • Meningkatkan kecerdasaan kerohanian

  • Membina personaliti cemerlang dan unggul

Kandongan Aura Genius

BERGAMOT

Berkesan menangani masalah stress, mental, fatigue, fear,anxiety,
depression, insecurity, loneliness and anger.
Merangsang minda
Mengembalikan keyakinan yang tinggi
Mengembalikan keceriaan & keharmonian dlm diri.

ROSEMARY

Bersihkan Rohani Dan Sembuhkan Penyakit
Tingkatkan Daya Tumpuan & Keupayaan Minda
Cergaskan Minda, Semangat Dan Kreatif
Kembalikan ketenangan, kesegaran & stabilkan emosi
Baik untuk perjalanan darah & saraf
Baik untuk gout

BASIL

Berkesan untuk tingkatkan daya tumpuan & ingatan
Bantu menangani mental fatigue & burn out
Penawar migraine, sakit hempedu, gout, sakit otot
Awet muda
Tonik untuk saraf

LOTUS ENERGY

Merangsang minda, membuka minda kembang bak teratai

GaramKristal -  menyerap unsure gangguan tenaga negative, mendinding, menyahtoksin & bersifat ultrasonic untuk mempercepatkan doa.

Amethyst - bagus untuk merangsang minda

Aura Genius diformulasikan khusus untuk anak2 atau pelajar yang ingin cemerlang di dalam pelajaran.. Ianya mampu membuka minda anak anda semekar teratai lagi harum, memperbaiki daya ingatan, menjamkan tumpuan serta meningkatkan daya kreativiti disamping meningkatkan tahap keyakinan dan jatidiri. 

Setiap benda hidup di muka bumi ini mempunyai Auranya yang tersendiri. Tumbuhan, binatang, Bulan, Bintang, Matahari, begitu juga bumi yang mempunyai Auranya sendiri iaitu Lapisan Ozon. Begitu juga dengan manusia..mempunyai aura.Apabila auranya bocor maka kehidupannya tidak harmoni malah ada yg mengaitkannya dgn nasib buruk telah menimpa diri.  Aura yang dibeban dgn tenaga negative sudah tentu akan menarik semua unsur
atau perkara yg tidak baik mendatangi kita.

Walaubagaimanapun, mencegah lebih baik dari mengubati. Langkah awal yg paling mudah untuk melindungi aura ialah dengan menggunakan teknik Reiki, Kuasa Minda, Saranan Positif dan Visualisasi.

Amalan yang paling sinonim dgn masyarakat Melayu ialah mandi bunga dimana 7 jenis bunga digunakan yang merujuk kepada 7 warna chakra yang digunakan untuk mandian kerohanian. Tenaga warna hidup yg diserap dari matahari pada bunga tadi mampu membersih, merawat, merangsang serta menyusun isi semula tenaga Aura dan Chakra pada tubuh seseorang itu.

Kini konsep yg sama digunakan.  Cuma disesuaikan dengan peredaran masa.  Anda tidak perlu lagi mencari bunga untuk mandian kerohanian. Ini adalah kerana AURA SERI mampu untuk melakukan tugas itu untuk anda.

BAGAIMANA AURA SERI DAN AURA GENIUS BOLEH MEMBANTU??

Penggunaan Aura Seri dan Aura Genius boleh membina keseimbangan aura dan
membuka pintu2 chakra yang tersumbat, kelam, bocor dan kusam.

Caranya:

Dgn menggunakan Aura Seri sbg mandian setiap hari, (dijirus dr kepala), ketujuh2 pintu chakra yang tersumbat itu akan dibuka dan dibersihkan dari semua unsur tenaga negative dan mengembalikan kefungsian tenaga positif dalam tubuh individu.

Aura Genius pula akan memantapkan lagi chakra ke 7 agar aura kita terus
tip top dan positif. Dengan inisiatif untuk memperbaiki dan memperkemaskan aura ini, Insya Allah impian untuk melewati kehidupan yg lebih sejahtera, harmoni, ceria pastinya juga berkeperibadian serta kerohanian unggul mampu kita lewati.

Insya Allah dgn kelebihan AROMATERAPI + AFFIRMASI MINDA YG POSITIF + NIAT
& DOA YG TULUS MAMPU MENYUNTIK SEMANGAT & MAKNA BARU TERHADAP KEHIDUPAN YG DILEWATI

Cara Penggunaan :

Basahkan muka, telinga dan keseluruhan bahagian kepala dengan air sejuk atau air zam zam. Titiskan setitis Aura Genius ditapak tangan, gosokkan lawan jam sambil Selawat 3 kali hidu dan sapu dari dahi ke kepala, telinga.dan tengkok

**Untuk Kegunaan luaran sahaja.

Harga : 1 botol Aura Genius : Singapura S$56.00

CARA UNTUK MENDAPATKAN PRODUK :
Sila hubongi Positive Touch Alternative Therapy

Sarah Aisha 

Hp: (65) 9856 5429

 aishabhassan@gmail.com


 

 

 


7 Chakra pada badan anda:

1. Crown Chakra (Chakra Mahkota)
2. Brow Chakra (3rd Eye Chakra) (Chakra Ajna)
3. Throat Chakra (Chakra Komunikasi)
4. Heart Chakra (Chakra Jantung)
5. Solar Plexus (Chakra Pusat)
6. Spleen Chakra (Chakra Emosi)
7. Root/Base Chakra (Chakra Dasar)

Hubungan Chakra & Aura - Chakra yang tersumbat akan melemahkan organ tertentu didalam tubuh.  Organ yang lemah tidak akan dapat memancarkan gelombang warna yang baik dan cantik.  Akibatnya ialah "AURA" yang buruk lebih menyerlah!...

Nak cuci aura senang je - lakukan salah satu ni -

Mandi Garam
Mandi dibawah Air Terjun
Mandi Air Hujan
Meditasi
Rawatan Reiki
Mandi Bunga

Mengapa masyarakat kita suka mandi bunga?


1. Tradisi masyarakat Melayu untuk memulihkan AURA

Mengapa 7 jenis bunga?
1. 7 Jenis Bunga untuk 7 Warna Chakra Utama mengikut susunan Pelangi
2. Tenaga warna hidup dari pati bunga mampu membersih, merawat merangsang tenaga Chakra dan Aura pada tubuh

Mengapa mandi Aura Seri boleh pulihkan Aura?
1. Adunan aroma minyak pati 7 bunga
2. 7 Warna 7 Frekuensi Berbeza
3. Tenaga Kristal
4. Tenaga Alam Semesta
5. Tenaga Garam Kristal
6. Tenaga Bunga Mas

 

Posted at 09:52 pm by sarah_aisha
Comments (3)  

Monday, July 17, 2006
Hubongkait Aura Dalam Kehidupan

Hubongkait Aura Dalam Kehidupan

Aura adalah medan tenaga elektromagnetik yang berputar mengelilingi badan kita mengikut putaran lawan jam yg berbentuk bujur telur. Medan tenaga ini berputar mengikut kelajuan tersendiri (paling perlahan di bahagian bawah dan paling laju di bahagian Crown Chakra).

Medan tenaga ini (Aura) mempunyai 7 pintu tenaga yg diwakili oleh warna-warna pelangi yang berada di badan kita yang lebih dikenali sebagai Chakra. Chakra ini berbentuk seperti bunga teratai kembang. Pintu-pintu chakra ini menerima segala tenaga-tenaga positif disekeliling kita dan tenaga-tenaga inilah yg membantu kita membentuk keperibadian dan kerohaniah kita. Sekiranya pintu-pintu chakra ini tersumbat atau tertutup, maka, ada kemungkinan kita akan terjebak di dalam konflik atau masalah yang akan menjejaskan perkembangan personaliti kita.  Ia akan menjadikan kita penyedih, pemendam, baran, kurang keyakinan, berfikiran negative yang menebal, pelupa, hilang fokus dan sebagainya.

Pintu Chakra 1 - Root atau akar (berada di bahagian seksual)

Warna: Merah

Pintu ini berkait rapat dengan kelangsungan hidup (survival), kerahsiaan dan keselamatan. Tenaga dari chakra ini yang akan menjadikan kita berjaya dalam hidup, dalam perniagaan dan dalam pekerjaan.

Sekiranya pintu chakra ini tersumbat, kita akan menjadi seorang yg penakut, sering kecewa, merasa tidak selamat dan akan mudah mendapat gemuk (obesity, artritis dan sakit-sakit dibahagian kaki).


Pintu Chakra 2 - Belly (Sacral) atau bahagian peranakan wanita

Warna: Oren

Pintu ini mewakili sexsualiti, kreativiti, intuition dan harga diri. Orang yang kreatif, berkeyakinan dan berfikiran terbuka adalah orang yg menjaga pintu chakra kedua ini. Sekiranya pintu ini tersumbat, kita akan menjadi seorang yang suka mengongkong orang lain, berfikiran negatif dan berfikiran tertutup.

Orang-orang ini akan mendapat penyakit seperti kegagalan fungsi buah pinggan, sakit tulang belakang, sembelit & sakit otot.

Pintu Chakra 3 - Solar Plexus (Perut) - Warna: Kuning

Pintu ini mewakili kuasa peribadi (personal power), ego, passions, kemarahan & kekuatan. Orang yang menjaga pintu tenaga ini adalah orang yg ceria, outgoing, ada maruah diri, expressive and enjoy hidup dan challenges in life.

Sekiranya pintu ini tersumbat, kita tidak ada keyakinan, terlalu memikirkan apa yang orang lain fikir tentang kita dan merasakan orang lain mengawal hidup kita.

Pintu Chakra 4 - Heart (Jantung) 

Warna: Hijau


Pintu ini mewakili emosi, kasih sayang, compassion dan kerohaniah (spiritual). Orang yang menjaga pintu tenaga ini adalah orang yang peramah, compassionate, orang yang sentiasa bersangka baik pada orang lain.

Sekiranya pintu ini tersumbat, kita akan menjadi orang yang paranoid, indecisive (tidak tetap pendirian), takut untuk dikecewakan dan tidak tahu menghargai kasih sayang.

Pintu Chakra 5 - Throat (Leher)

Warna: Biru

Pintu ini mewakili pusat komunikasi samada melalui suara atau tulisan. Orang yang menjaga pintu tenaga ini adalah orang yg kreatif dalam penulisan, fikiran dan pemimpin yang bagus.

Sekiranya pintu ini tersumbat, kita tidak adalah orang yang lemah semangat, tidak percaya akan kebolehan sendiri, pendiam & takut pada bayang sendiri.

Pintu Chakra 6 - Third Eye (Mata ke3)

Warna: Indigo

Pintu ini mewakili pusat untuk kebolehan psikik, minda yg tinggi & spiritual yang tinggi. Orang yang menjaga pintu tenaga ini adalah orang yang tahu apa yang dia mahu dalam hidup, telepati dan orang yang boleh melihat kehidupan orang lain.

Sekiranya pintu ini tersumbat, kita adalah orang yang takut pada kejayaan dan mempunyai ego yang tidak kena pada tempatnya.

Pintu Chakra 7 - Crown (Ubun-Ubun)

Warna: Violet & Putih

Pintu ini mewakili kebijaksanaan, pusat spiritual, fikiran-fikiran yang dinamik dan tenaga-tenaga yang alpha. Orang yang menjaga pintu tenaga ini adalah orang yang tinggi kerohaniahnya dan orang yang berfikiran tinggi dan positif. Roh ditiup melalui ubun-ubun dan ditarik juga melalui ubun-ubun. Pintu ini adalah pintu yang paling perlu dijaga.

 

Bagaimana kita hendak membuka pintu-pintu yang tersumbat itu?

Dengan menggunakan Aura Seri sebagai mandian setiap hari, (dijirus dari kepala), ketujuh-tujuh pintu chakra yg tersumbat itu akan dibuka dan dibersihkan dari semua tenaga-tenaga negatif dan hanya yang positif sahaja yang tinggal. Sementara Aura Genius pula akan memantapkan lagi chakra ke 7 kita agar aura kita akan sentiasa positif dan baik.

Dengan aura yang baik, keperibadian kita akan tinggi dan kerohaniah kita juga tinggi, kita akan dipandang dengan baik oleh orang-orang sekeliling kita, lebih disayangi dan dirindui oleh suami atau isteri dan anak-anak, anak-anak yang kuat menangis dan lembap belajar akan berhenti menangis dan akan rajin belajar, mereka yg berniaga akan mendapat rezeki yang banyak, mereka yang bekerja akan disayangi...mereka yang sakit akan sihat dan macam-macam lagi kebaikan dan kesan-kesan positif yang akan didapati dengan aura yang positif dan minda yang positif...hanya mandian aura seri & genius + niat-niat yang positif...InsyaAllah kita berupaya untuk melewati kehidupan yang lebih bermakna...ALIVE & membahagiakan

 

Posted at 08:37 am by sarah_aisha
Make a comment  

Wednesday, September 06, 2006
AURA POSITIF & NEGATIF : KESAN NYA DALAM KEHIDUPAN HARIAN KITA

AURA POSITIF & NEGATIF :

KESANNYA PADA KEHIDUPAN HARIAN KITA

Fahamkah kita apa itu aura?  Saya pasti setiap individu mempunyai pandangan yang berbeza mengenai aura.  Pada saya, ia adalah pancaran Jasmani dan Rohani kita.   Apabila pancaran jasmani dan rohani kita positif, kita akan sentiasa ceria, cerdas dan sihat. Akan tetapi sekiranya pancarannya negatif, kita akan sentiasa hidup dalam rungutan dan berada dalam keadaan tertekan yang akan menyebabkan timbul pelbagai penyakit-penyakit dalaman

Mingguan Malaysia baru-baru ini bercerita mengenai aura positif & negatif dan bagaimana ia mempengaruhi kehidupan seharian kita secara kita sedar atau tidak.

Fenomena Mawi, peserta AF3 begitu hangat diperkatakan.  Aura apa yang ada pada Mawi sehingga beliau di sanjung dan juga di kutuk.  Semua orang ada Aura, cuma bezanya kalau orang kata Mawi ada aura, mungkin dia mempunyai aura positif dalam dirinya.  Apabila aura seseorang itu positif, secara tidak langsung dia akan menarik kemesraan, keyakinan, meraih simpati untuk membantu dan orang jatuh suka padanya. "

Pernah tak kita berada dalam situasi bila kita bertemu seseorang itu, kita merasa kurang selesa dengannya sedangkan kita tak mengenali nya. Dan pada ketika lain pula, kita bertemu dengan orang lain dan terus tertawan kepadanya! Kedua-dua scenario ini mengambarkan adanya interaksi aura atau medan tenaga di antara seseorang dengan yang lain.    Ini adalah kerana aura positif seseorang itu memancar dan mempengaruhi setiap orang disekelilingnya. 

Sekiranya aura itu negatif, anda tentu tidak merasa selesa berada di sisi seseorang itu.  Ia akan menjadikan wajah seseorang itu kusam dan tidak berseri. Sementara aura positif pula menjadi wajah seseorang itu berseri-seri dan sentiasa ceria.  Aura adalah medan tenaga yang hidup yang tidak dapat dilihat oleh mata kasar!   Ia juga dikenali sebagai gelombang elektromagnetik jaluran tenaga atau wap wap air dalam warna-warna pelangi yang diserap.

Semua aura asalnya positif.  Apabila terdapat kebocoran aura, semua gelombang negatif akan masuk ke dalam tubuh.  Kebocoran ini berlaku apabila perjalanan emosi, fizikal, mental dan tahap kerohaniah seseorang itu diganggu; contohnya apabila mendapat berita buruk, tidak cukup rehat, stress dan sering susah hati. 

Pelbagai cara dan teknik penyembuhan terapi aura dilakukan untuk mengimbangi semula aura seseorang secara fizikal, mental, emosi dan rohani.  Antaranya ialah Aura Seri dan Aura Genius dari Positive Image, yang diformulasikan olehProf Dr. Ibrahim Ahmad. 

Aura Seri ialah aromaterapi  yang terdiri daripada adunan 7 pati minyak bunga-bungaan seperti ros, lavender, lemon serta pudina.  Khasiat pati bunga-bungaan in sama dengan konsep mandi bunga yang diamalkan oleh masyarakat melayu sejak zaman dahulu.  Ia dapat membantu untuk mencuci atau membersihkan aura badan yang kotor, bocor, tidak seimbang dan tidak harmoni sehingga meniumbulkan masalah.

Istimewanya, ia bukan sekadar aromaterapi tetapi telah dipertenagakan dengan tenaga kristal, bunga emas, garam kristal dan alam semesta. 

Setiap satu tenaga ini mengandungi keistimewaan dan khasiat tersendiri.  Kristal dan emas mempunyai tenaga yg bagus untuk aura manusia.  Tenaga bunga emas mempunyai kuasa tarikan yang sangat bagus dan menjadikan diri sentiasa menarik di pandangan mata mereka yang memandang.  Manakala garam kristal berperanan meneutralkan segala tenaga negatif dalam tubuh yangg disebabkan oleh pergaulan dan persekitaran yang tidak sihat. Tenaga alam semesta pula meliputi angin, cahaya dan air daripada bunga yang diterapkan menjadi minyak pati bunga yang elok untuk tubuh.

90% manusia didunia ini mempunyai masalah berkaitan aura yang tidak sihat.  Aura yang tidak sihat ini perlu digantikan dengan aura yg  lebih bagus.

Apakah keistimewaan Aura Seri?

Aura Seri mampu menjadikan diri kelihatan cantik, awet muda, berseri, segar dan mencerahkan kulit.  Selain itu, ia juga boleh membuang toksik seperti asid, merkuri dan bahan kimia pada alat solek yang telah sebati dengan  kulit.  Malah boleh juga membuang sel mati dan lemak yang tidak diperlukan pada kulit.  Inilah keistimewaan Aura Seri yang tidak dimiliki oleh produk kecantikan lain. 

 

Kandungan aromaterapi didalam Aura Seri mampu merangsang kelenjar yang mengawal pengeluaran hormon berkaitan awet muda, seks dan perasaan.   Ia akan menjadikan bukan sahaja wanita, malah lelaki juga, bukan sahaja jelita atau kacak, tetapi membantu menstabilkan emosi, membangkitkan keghairahan seks, meningkatkan keyakinan diri dan mengaktifkan minda bawah sedar.  Ia juga mampu mengubati penyakit resdung dan mempercepatkan jodoh dengan niat positif. 

Tiada sekatan had umur dan jantina dalam menggunakan produk ini.  Ia boleh dipakai oleh sesiapa jua kerana tidak mengandungi sebarang bahan kimia yang boleh mendatangkan kesan sampingan pada kulit. 

Waktu pagi dan malam adalah masa terbaik untuk memakai Aura Seri.  Pemakaian diwaktu malam hendaklah dibiarkan sehingga keesokan harinya.  Paling penting, jangan lupa berniat positif sebelum mengenakannya.  Niat positif membantu merangsang kesan lebih baik.

Kesan penggunaannya berbeza diantara setiap individu.  Semuanya bergantung kepada tahap keyakinan yang anda miliki dan juga niat positif yang anda ada.

Marilah kita sama-sama menceriakan kehidupan seharian kita bersama orang tersayang dengan memperbaiki dan menyerikan tenaga-tenaga aura positif kita agar  kita tampak lebih tenang, ceria, cerdas dan bersemangat setiap hari.  Marilah kita bersama-sama memperbaiki kerohaniah kita untuk  bekalan di hari kemudian.

Posted at 08:01 pm by sarah_aisha
Make a comment  

Monday, October 09, 2006
Testimoni

 

Testimoni Aura Genius

Selama ini saya mengidap penyakit asma dan resdung. Saya sering mengalami kesukaran untuk bernafas. Setiap pagi saya akan mengalami bersin yang kerap. Saya hanya bergantung dengan ubat-ubatan hospital untuk mengurang dan menahan sakit saya ini. Pada suatu hari saya diperkenalkan dengan Aura Seri melalui seorang kawan. Menurut beliau, Aura Seri dapat membantu mengurangkan asma dan resdung. Sebelum tidur saya akan mengamalkan sapuan Aura Seri ke wajah sambil disertai niat yang positif. Selama 3 bulan saya mengamalkannya, saya tidak bergantung kepada ubat-ubatan dari hospital lagi. Saya berpuas hati menggunakan produk ini dan saya terus jadi pengedar di samping dapat menambahkan pendapatan. Saya juga dapat membantu rakan-rakan yang ada masalah yang sama dengan saya. Terima kasih Dr Ibrahim dan Pn Ira kerana dapat menghasilkan produk yang hebat.
Nor Azizah Bt Hassan Seremban, Negeri Sembilan

 

Petikan dr majalah Harmoni 1-15 Sept 06

Testimoni Aura Seri

Saya berumur 23 tahun.  Setelah saya mengunakan Aura Seri selama sebulan, banyak perubahan yang berlaku pada diri saya.  Sakit migrain saya semakin hilang malah selain daripada suami ramai juga yang menegur dengan perubahan wajah saya yang nampak lebih berseri dan ceria.  Saya juga bekerja Insurans yang memerlukan saya banyak berjumpa dengan ramai orang.  Selepas saya mengunakan Aura Seri saya menjadi lebih yakin dan bersemangat berjumpa dengan orang ramai.

Puan Esmahwati Bt Mohd Shah

Segamat Johor

Saya seorang ibu tunggal yang berusia 31 tahun.  Saya bekerja sebagai kerani sahaja.  Banyak tekanan luaran dan dalaman yang saya hadapi.  Setelah di perkenalkan dengan Aura Seri saya memakainya dengan cara yang di ajar dan disertakan dengan niat yang positive saya menjadi lebih berseangat.  Segala tekanan, rasa letih dan lemah yang saya hadapi semakin berkurangan.  Diri saya juga lebih di sayangi dan di hormati oleh kawan2 serta keluarga.  Tahap kesabaran saya juga semakin tinggi berbanding sebelumnya.  Malah ramai juga yang menegur wajah saya nampak semakin berseri dan muda.

Puan Faizah Bt. Mat Jaffar, Segamat, Johor

Saya mengenali produk Aura Seri setelah mengikuti seminar pengenalan produk oleh Prof. Dr. Ibrahim dan Puan Ira yang diadakan di Kota Kinabalu. Setelah mendengar kebaikan dan keberkesanannya saya terus membeli 1 set untuk mencuba. Saya rasa tidak rugi saya melabur sejumlah wang setelah melihat hasil pemulihan serta kesegaran aroma yang memberi ketenangan emosi, keyakinan, membangkitkan semangat dan yang paling penting ialah produk ini berjaya membongkar semangat halus yang menghuni kediaman saya setelah sekian lama sering mengganggu ketenteraman keluarga saya. Terima kasih kepada Prof. Dr. Ibrahim dan Puan Ira kerana menghasilkan produk yang mampu menyelesaikan masalah fizikal, emosi, dan dalaman yang tak terdapat dari kosmetik yang lain di pasaran. Anak saya turut menggunakan menggunakan Aura Genius. Turut dilihat kesannya apabila anak saya akan menduduki SPM 2006 telah meningkat keputusannya dalam peperiksaan gerak gempur yang diadakan baru-baru ini. Matapelajaran yang lemah sebelum ini telah menunjukkan hasil yang memberangsangkan.

Che Jarah @ Siti Jarah bt Asmat
Kota Kinabalu

Berikut ada la petikan testimoni penguna dari Stokist Aura Seri

1. Pak sedara pengedar ni ada masalah alergi...selepas 3 hari mandi dan sapu aura seri & aura genius, masalah tu hilang....masalah yg lebih besar juga hilang...rupa2nya pak sedara ni ada masalah mati pucuk dah 5 tahun...setelah mandi dgn aura seri, dia tawakal & sapu kat "anu" dia dan minta dgn allah agar di beri semula kelakian dia...alhamdullilah dia dpt. Si pengedar ni xsangka plak pak sedara ni ada masalah tu...tapi apa2 pun alhamdullilah pak sedara dia sihat sejahtera dan sekarang ni aktif dok promote Aura Seri kat belah utara...sori  tak sempat jumpa pengedar ni minta no tipon...

2. Pengedar yang sama gak....pelanggan ni sorang lawyer lelaki, duda & hensom orangnya...putih & gebu...menjadi duda selama 6 tahun dan sejak 3 tahun lepas jumpa pasangan baru tp takut nak kawin kerana ada masalah yg sama - mati pucuk gak...dia beli aura seri & genius tuk masalah stress dia...maklumla lawyer, banyak kes berat, pastu tu stress sebab nak kawin tak berani sebab ada prob...dia diajar mandi & sapu kat muka tp mcm pak sedara ni juga....lawyer ni pandai2 tawakal & cuba sapu kat tmpt problem tu jugak...alhamdullilah sekarang ni dah nak kawin ....

3. Pengedar dari Puchong urut orang lumpuh sebelah badan kena stroke, dia campur aura seri dlm minyak urut dia...lepas dua minggu, makcik ni dah mula pakai tongkat, selepas sebulan, dah boleh berjalan tegak dan 1 October ni bakal mendirikan rumahtangga...makcik ni janda 58 tahun -bakalnya umur 64tahun - duda...

 

 

Posted at 08:38 am by sarah_aisha
Comments (2)  

Thursday, April 05, 2007
Aura Seri Skin Care Series

Aura Seri Cosmetics

Aura Pesona Bintang

Inspirasi Keanggunan Wajah Mu

Pengiktirafan Antarabangsa Dari Institute

Of Health Science

Skin Care Series

Cleansing Gel        (Price SGD38.00)

Cleansing Milk      (Price SGD38.00)

Moisturizer            (Price SGD28.00)

Nite Cream            (Price SGD38.00)

UV Cream             (Price SGD38.00)

Clay Mask             (Price SGD38.00)

Acne Spot              (Price SGD20.80)

Toner                    (Price SGD38.00)

Exfoliater              (Price SGD58.00)

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

PROMOSI PENGENALAN MAY 2007!!!

DISCOUNT 15%

Basic Set (Normal Skin) Price S$ Acne Set  Price S$
Cleansing Milk 38.80 Cleansing Gel 38.80
Toner 32.80 Toner 32.80
Moisturizer 28.80 Acne Spot 20.80
Nite Cream 32.80 Clay Mask 38.80
Sub Total 133.20 Sub Total 131.20
Less Discount 15%  19.98  Less Discount 15%  19.68
Total  113.20 Total  111.50

Basic Set (Oily Skin)

Price S$

Cleansing Gel

38.80

Toner

32.80

UV Crème

28.80

Sub Total

100.40

Less Discount 15% 

15.06

Total 

85.34

 

 

Advance Set

Price S$

Cleansing Milk / Gel

38.80

Exfoliater

54.80

Toner

32.80

Moisturizer

28.80

UV Crème

28.80

Nite Cream

32.80

Sub Total

216.80

Less Discount 15% 

32.52

Total 

184.28

Untok mendapatkan produk / pertanyaan,

Sila Hubungi Positive Touch Alternative Therapy

Aisha Hassan @  (65)9856 5429 / 016 7543057

Email : sarah_aisha@yahoo.com.sg

Penghantaran Percuma dengan Pembelian $100


**Pengedar di
perlukan

Posted at 08:49 pm by sarah_aisha
Comments (2)  


   

<< September 2014 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
 01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30


If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



rss feed